Bakanlık, e-İhracat Yoluyla İhracatın Artacağını Duyurdu
Ticaret Bakanlığı, ihracatçıların e-ticaret kanallarını kullanarak yurt dışı müşterilere direk ulaşmalarını sağlayan ve yenilikçi ürünlerle katma değer sağlamalarına olanak tanıyan bir Kararın hayata geçirildiğini duyurdu. 25 Ağustos 2022’de yürürlüğe giren bu Karar ile e-İhracatın genel ihracattaki payının sürekli olarak artması bekleniyor.
2024’te e-İhracatın Payı Yüzde 2.6 Olacak
Bakanlık açıklamasında 2022 yılında e-İhracatın genel ihracat içindeki payının 2.2 milyar dolarla yüzde 0.9 olarak gerçekleştiği, ancak 2023’te bu rakamın 5 milyar dolara çıkarak yüzde 2.12’ye ve 2024’te 6.4 milyar dolara yükselerek yüzde 2.6’ya ulaşacağı vurgulanmaktadır.
Küresel İhracatı Artırmak İçin Yeni Platformlar Devreye Alındı
Bu Kararın yanı sıra, e-ihracat yol haritasını çizen e-Kolay İhracat Platformu (E-KİP) da devreye alındı. Küresel pazaryerlerinden Çin, Rusya ve Latin Amerika’ya uzanan 18 farklı pazaryeri ile 5 farklı sosyal medya ve arama motoru reklam platformuna yönelik kılavuzlar yayınlandı.
Ayrıca, firmaların küresel pazaryerlerinde işbirlikleri yaparak çevrim içi mağaza açılışlarını kolaylaştırarak e-ihracat operasyonlarına destek sağlanacak. Ticaret Bakanlığı, Türkiye’nin e-ihracat alanındaki potansiyelini artırmak için 2025’e kadar çalışmalarını sürdüreceğini ve e-İhracatın genel ihracat içindeki payını 2028 yılına kadar yüzde 10’a çıkarmayı hedeflediklerini ifade etti.